Acta Oeconomica Pragensia 2008, 16(5):3-11 | DOI: 10.18267/j.aop.157

Corporate Social Responsibility like one of the Features of Firms in New Economy

Petr Boukal, Hana Vávrová
Ing. Petr Boukal, Ph.D. - odborný asistent, Katedra podnikové ekonomiky, Fakulta podnikohospodářská, VŠE v Praze.
Ing. Hana Vávrová, Ph.D. - odborná asistentka, Katedra podnikové ekonomiky, Fakulta podnikohospodářská, VŠE v Praze.

The firms approach in the new economics to your activities comprehensively. The maximization of the firm's value and the continuous corporate social responsibility are the most important goals of the firms. The corporate social responsibility is the important characteristic of the new economy. It means the connection of the economic interests with the responsibility for the employees and for the environment. The firms connect actively their economic interests to the public convenience of their activity. The responsibility for the cooperation with the non government organisations (NGOs) has connection with the corporate social responsibility. The NGOs are oriented to the cooperation with the firms too. They develop the deversified financing of their activities. The cooperation with the firms influences positively the efficiency of the NGOs. It is the double-faced profitable movement having the effects for the development of the regions.

Keywords: corporate social responsibility, measurement and analysis of efficiency, non profit organization, ratios
JEL classification: M14

Published: August 1, 2008  Show citation

ACS AIP APA ASA Harvard Chicago Chicago Notes IEEE ISO690 MLA NLM Turabian Vancouver
Boukal, P., & Vávrová, H. (2008). Corporate Social Responsibility like one of the Features of Firms in New Economy. Acta Oeconomica Pragensia16(5), 3-11. doi: 10.18267/j.aop.157
Download citation

References

  1. BOUKAL, Petr; VÁVROVÁ, Hana; SIEBER, Patrik; NOVÁK, Tomáš. 2007. Ekonomika a financování neziskových organizací. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2007, s. 110. ISBN 978-80-245-1293-8.
  2. DRUCKER, F. Peter. 1994. Řízení neziskových organizací. Praxe a principy. Praha : Management Press, 1994. ISBN 80-85603-38-1.
  3. DUBEN, Rostislav. 1996. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti. Codex Bohemia, 1996. ISBN 80-85963-19-1.
  4. FRIČ, Pavol. 2000. Strategie rozvoje neziskového sektoru. Fórum dárců, 2000. 84 s.
  5. FRIČ, Pavol; GOULLI Rochdi. 2001. Neziskový sektor v České republice. Praha: Eurolex Bohemia, 2001. 203 s. ISBN 80-864362-04-1.
  6. KAZMIERSKI, Tomáš; PELCL, Petr. 2003. Projektové a strategické plánování pro neziskové organizace. REC ČR, 2003.
  7. KRAFTOVÁ, Ivana. 2002. Finanční analýza municipálních firem. Praha : C. H. Beck, 2002. ISBN 80-7179-778-2.
  8. NOVOTNÝ, Jiří a kol. 2004. Ekonomika a řízení neziskových organizací (zejména nevládních organizací). Praha Oeconomica, 2004. ISBN 80-245-0792-7.
  9. OCHRANA, František : Manažerské metody ve veřejném sektoru. Teorie, praxe a
  10. REKTORIK Jaroslav a kol. 2002. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru. Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-60-2.
  11. SALAMON, M. Lester.; ANHEIER, K. H. a kol.: Nástup neziskového sektoru-mezinárodnísrovnání. Praha : Agnes, 1999. ISBN 80-902633-1-3.
  12. VAJDOVÁ, Tereza: Zpráva o neziskovém sektoru v České republice. Zveřejněno na http://wtd.vla-da.cz/vrk/vrk.htm Internetové zdroje http://www.businessinfo.cz http://www.ioe-emp.org/ http://www.osn.cz/ http://www.esfcr.c http://www.hest.cz http://oikos.vse.cz/files/CSR_v_kostce_VSE.ppt

This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.