Acta Oeconomica Pragensia 2011, 19(4):81-87 | DOI: 10.18267/j.aop.342
Some Aspects of Lexical Mistakes Made by Students at the University of Economics in Business German Lessons
- Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta mezinárodních vztahů (jaroslava.kernerova@vse.cz).
The paper deals with an analysis of Czech-German lexical interference. I draw from my own teaching experience and research into this topic. As many mistakes arise in consequence of semantic divergence and convergence, I want to stress the necessity of a comparative approach to teaching a foreign language, whereby we can avoid a number of frequent mistakes.
Keywords: Interference, German and Czech Business Languages
Published: August 1, 2011 Show citation
References
- AMELUNG, I.; ANTOŇOVÁ, Ch.; KERNEROVÁ, J.; KLEIN, S. 2000. Hartnäckige Fehler tschechischer Studenten. Cizí jazyky. 2000/1, roč. 44, č. 2-5, s. 61-3, 95-7, 135-8, 164-5; Cizí jazyky. 2001/2, č. 1-2, roč. 45, s. 24-6, 60-2.
- ANTOŇOVÁ, Ch. 2002. Häufige Fehler. www.vse.cz/knj.
- HERMAN, P 1920. Prinzipien der Spraschgeschichte. 5. Auflage. Halle, 1920, s. 106-120.
Go to original source...
- H0PPNEROVÁ, V. 1995. Grammatische und lexikalische Schwerpunkte im Unterricht der deutschen Wirtschaftssprache. Praha : Vysoká škola ekonomická, 1995.
- H0PPNEROVÁ, V. 2006. Zrádná slova v němčině. 1. vyd. Praha : Ekopress, 2006.
- HUNOLD, J. 1997/8. Falsche Freunde. Cizí jazyky. 1997/8. roč. 41, č. 5-6, s. 97-8; č. 7-8, s. 131-2. www.culturitalia.uibk.ac.at/Lexikon_der_Linguistik. 16. 6. 2005. www.uni-erfurt.de/Sprachwissenschaft. 16. 6. 2005.
- ZATOVKAŇUK, M. 1974. K psicholingvističeskoj charaktěristike jazykovoj intěrferencii. In Filologické studie. Praha : PF UK, 1974, s. 141-6.
This is an open access article distributed under the terms of the Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC BY 4.0), which permits use, distribution, and reproduction in any medium, provided the original publication is properly cited. No use, distribution or reproduction is permitted which does not comply with these terms.